Saturday, May 23, 2009

Water Filter Part 2 -Filter Tambahan (8 biji)




Pagi tadi aku pegi ke tesco utk shooping barang keperluan rumah. Balik dr tesco singgah kt kedai water filter yg ada kt dlm tu. Tujuan nk beli filter tambahan. Filter utama tu cepat sgt kotor, x larat aku nk cuci tiap 2 minggu. Korang tgk foto tu betapa kotornya air kt rmh aku nie. Sambil duk belek2 jenis filter aku teringat psl air alkali n beroksigen atau org panggil air hidup. Tanya cina tu dia kata filter jenis tu harga dlm rm288. Kedian dia kira berapa total kesemua filter, jumlah dia rm310. Barang yg beli 3. Filter 1micron, bekas filter plastik dan filter utk hasilkan air berakali n beroksigen.
Balik ke rumah terus masuk dapur utk psgkan 2 filter tu. Ambil masa x sampai 10 minit utk psgkanya. Siap aje biarkan air mengalir selama 10 mnt utk cuci filter tu. Dan selesai semuanya. Oh yaaaa jangka hayat filter alkali ni adalah 1500galen bersama 2 setengah tahun utk isi rumah aku nie. Sekarang nie filter air aku nie dh jd 8 filter dan modalnya x sampai rm1k, Adios...............

Utk posting terdahulu rujuk sini

2 comments:

Unknown said...

eeiiiii kotorya..sama macam umah gua..gua jarang cuti tapi mem aje yang selalu cuci..
tapi gua cadang lu pasang satu lagi dekat main oulet filter tu..bukan apa kita kena jaga jugak air yang kita nak mandi or sembahyang mesti bersih....jangan jaga ayor kita minum aje....kan yeop

9w2yzi said...

Huhuhuhu............ ku basuh luka dgn air mata. Tu dlm perancnanga nk ltk filter kt meter, cuma kawe duk rmh tinggi nie. nak buang air kotor tu kt mn. Tgk ler kalu tahun nie bonos ok n ada budjet kw try adjust ler.