Sunday, May 31, 2009

Ayam Roaster Lemon Rosemarry Menu Hari Nie...

Kesan dr kenduri smlm yg ada ayam bakar, aku mula teringin nk mkn aym bakar ala2 kenny rogers. Buka firefox dan bertanya pada en google. Keluar laa beberapa resipi. Buleh rujuk kt myresipi.com sapa yg nk cuba. bahan mentah semua dh ada kt dapur kecuali daun rosemarry. Terpaksa pegi ke giant utk dptkan bhan tu. Siap semuanya terus sumbat lemon n kentang dlm aym tu. Lumur aym dgn rosemarry n lada hitam. Utk kilatkanya 3 sudu minyak zaitun dilumur. Khidmat oven aku europa valencia 688e digunakan utk bakarlan ayam nie. Setkan oven suhu 180 darjah C dan masa 1jam. Aku guna jet cook mode, mode nie sudah sedia dlm oven nie. Jet cook ini akan membawa haba panas keseluruh ayam nie dan hasilnya ayam masa sekata, tulang ayam pun lembut. Sejam sudah masa berlalu maka siap ler aym tu. Rasanya ala2 kenny rogers cuma ada part yg tawar sikit. Aku cicah dgn sos cili life dan result dia sedap................ Tq kpd wife kerna sudi layan selera aku. Walaupun dia dah dekat masa nk bersalin kali ke3.

No comments: