Thursday, May 21, 2009

Balik Kampung

Akhir bulan lepas 27 april - 1 mei lps aku n famili telah balik kg. Tak silap aku dkt 3 bln aku x blk kg, di kg keadaan panas masa tu. Mcm biasa bila blk kg bonda n wife menyediakan menu ala kg. Kali nie aku mkn byk ulam. Dan dicicah dgn budu serta sambal pauh. Selain ti daging panggang yg aku bakar turut tersenarai dlm menu. Pada waktu pagi pula breakfast dgn nasi kerabu n nasi berlauk. Rindu sungguh dgn kuah gulai kelate. Aktivit masa kt kg ialah mengemas rmh sewa aku utk dijadikan rmh tamu. Kwn aku imran yg duk kt bt kawan bersama jirannya telah melancong ke kota bharu. Time blk kg aku turut serta bersama geng edi ramli di kg kok keli, tumpat utk sertai mcm mn nk setup stesen radio internet. Selain tu wife turut membuat check up perut dia. Dan pada hari ptg sabtu kami pun bertolak ke penang. sampai penang aku terus deman. Dekat 2 hr baru ok balik.

2 comments:

Unknown said...

terung bakar yang sedap tu...

myGG2u said...

Betui tu sedap aku cicah dgn budu, budu pula aku masukan bawang merah, pelam muda,cabai melaka (tanam tepi dapur kayu tu), ikan kembong bakar tawar peergghhhhh meleleh air liur tu......