Friday, May 30, 2008

Perjumpaan ICT di Kok Pasir, Tumpat Berjaya Diadakan

Jumaat 30 Mei 2008, tepat jam 8.36am aku tiba dihadapan pusat ict kg kok pasir. kelihatan saudara edi ramli sedang menyiap sesuatu di atas meja, mungkin kudapan pada pagi itu. Setelah memberi salam, edi ramli keluar dan meyambut kedatangan aku. Aku sempat menyuruh dia memberi pos yg istimewa di hadapan pusat ict yg dibangun sendiri oleh beliau.
Di dalam pusat tersebut ada 3 unit pc yg ditelan zaman, printer canon all ini one. 1 unit swtich utk network sesama pc. Menurut edi di kawasan beliau sudah ada liputan streamyx tp line talipon tiada. itu menyukar beliau utk bergerak aktif.
15 minit kemudian sorang demi sorang rakan ict muncul, bermula dgn saudaran Ramo, arisham serta azmi changgung. Kami mula menjamu selera nasi kerabu berwarna kuning yg ada lauk ayam goreng serta dd on kerepok keping. sedap jugak rasa kerepok ini. rasa ikan amat terasa. di serikan lagi dgn air teh o suam-suam. amat menyelerakan sekali.
Semasa menjamu selera sauara ejoe datang dgn skuter beliau dan kami menjemput masuk n ajak mkn bersama. kemudian datang sorang lagi rakan persisir iaitu ramli isa dan akhir sekali cikgu wan zin.





Bermula dengan bertanya khabar mengenai tahap kesedaran ict di kawasan sekitar iaitu daerah tumpat dan masyarakat negeri kelantan amnya hingga keadaan semasa dan peringkat-2 umur yg menggunakan kemudahan ict (intenet) serta perkhimatan talian internet yg wujud di negeri kelantan. Segala pemasalahan dan kengkangan yg dihadapi oleh pengguna internet turut dirungkai. Diakhir perjumpaan beberapa rumusan telah dibuat. Tepat jam 12 t/hari kami semua bersurai.

Catatan dan rumusan ini boleh di akses melalui pautan di bawah:

Gambar Perjumpaan

http://www.kokpasir.com/tahappenggunaanict.doc (format .Doc)

atau boleh melalui pautan

http://www.kokpasir.com/tahapict.html ( format .html)



No comments: