Sunday, January 11, 2009

Konvoi Beli Seafood Kat Kuala Muda, Kedah.

Hari cuti nie x tahu nk buat apa, pikir punya pikir ada idea datang aku plan nk p beli ikan udang kt kuala muda kedah. Sebelum nie aku dah pernah pegi kat tempat nie. Rujuk posting alu yg bulan disember ke november thn lps. Aku pergi bersama dgn 2 org member menaiki 3 biji kapcai. bertolak pada jam 9.30am sampai sana dkt pkl 11am. Sampai sana org dh ramai urusan jual beli secara berbisik sdg rancak. Hari ini harga seafood mhl psl tangkapan ikan kurang. Sekilo ikan dah jadi rm6 hingga rm7 lebih. Kalau kat pasar mesti dijual sekali ganda. Akhirnya setelah bisik2 kami berjaya membeli udg laut yg fresh. Harga x leh bg tahu pasal time jual beli kn bisik. Sapa nk tahu mari bisik dgn aku huhuhuhu....... kedian lepak kat kedai kopi ditepi pantai sambil minum ai teh n tapai pulut cicah nyior. Sedap jugak rasanya. Setelah jam 1pm kami mula beredar dan singgah kejap kt tugu tsunami utk ambik foto kenangan. Dah lama aku tidak konvoi dgn kapcai. sesekali syok jugak naik mtr nie jalan jauh2.

No comments: