Thursday, January 1, 2009

Ke Sedim Sekali Lagi...




Aku ke Sedim lagi hari nie , kali nie dgn member aku yg tinggal kt padang serai kedah. Bertolak dari rumah jam 7.30am lagi. Tujuan pegi awal pasal nk cari port yg selesa. Samapi kat Sedim dlm pkl 9am. Dan akhir dpt juga cari port yg sempoi sekali kira di hulu sungai sikit. Menu yg kami bawa hari nie ayam bbq 2 ekor, bihun goreng, hot dog ramli, kerepok, buah-2 utk rojak dan air kosong aje. aku x suka minum air manis kerana keadaan tempat yg x sesuai. Setelah berjaya setup kem makan baru kawan aku sampai. dia ditugaskan membawa arang dan bhn bakar.





setelah mkn bihun baru ler aktiviti bermula. dimulai dgn anak-2 utk mandi dan aku mcm biasa ler setup tempat bakar ayam. dgn bantuan kawan aku api dpt dihidupkan dan berbara dgn elok. proses membakar bermula. Kalau tgk kat foto tu mcm-2 bahan bbq yg kami bawa dr lea n perin sampai ke serbuk lada hityam putih (tumbuk sendiri) kami bawakan. Tujuan utk bangkitkan aroma ayam tu. Resipi kami kipnap dr tenet kalau nk korang googlekan aje ler...





setelah kenyang mkn ayam bbq baru ler kaum bapa turun ke sungai. mcm biasa sewa pelampung dan mula menyusuri jeram sampai ke hilir sg dan naik balik serta mkn ayam. dekat 5 kali kami duk buat mcm tu. dekat pkl 3 pm br ler balik dr. sana...apa-2 pun kat sedim memang best. Oh yaaa sebelum balik kami x lupa jaga kebersihan kawasan tu agar kawasan tetap cantik.


No comments: