Sunday, August 24, 2008

Nasi Kerabu Petai Jeruk....

Emmmmmm.... Lama sungguh aku x update blog nie makluma laaa duk sibuk dengan du godek-2 pc di install OS ubuntu (rujuk post yang sebelum ini). Ok menu nasi kerabu petai nie sama aje mcm nasi kerabu lain, cuma kami add petai jeruk perrgghhhhh sedap dimakan n mulut pun sedap jugak bau dia.
Untuk makluman petai jeruk nie dibuat sendiri oleh mother in law aku. Nasi kerabu nie teridir daripada beberapa elemen. Nasi putih/biru (utk nasi saya suka guna beras siam) , tumis (santan yg dimasak dan dicampur beberapa bahan seperti serai, kunyit etc), budu (aku biasa ambik cap ketereh), kerabu (nyior parut yg digoreng dan ditumbuk bersama ikan, serai etc), ulam-ulam (nasi kerabu yg ori mesti ada pucuk daun serai, timun, bunga kantan, kobis) itu aje kalau ada taugeh aku x minta. Serta tak lupa sambal. Sebagi peneyeri menu tak lupa jugak lauk pauk. Oleh kerana daging bakar tiada kami gorengkan ayam garam kunyit n ikan kering. Dan kerepok keping adalah aksesori wajib Perggghhhh aroma yg menyelerakan....

Ok jum tgk gambar yg sempat sy capture utk mebuat anda semua terliur huhuhuhuh









4 comments:

Anonymous said...

Interesting food photos!

Anonymous said...

eeemmmm best....

Anonymous said...

sedapnyaa nasik kerabu...yumyumyum..

myGG2u said...

Tq semua atas kunjugan anda....