Tuesday, November 4, 2008

Update : Projek CCTV Sedang Berjalan.....

Projek cctv yg aku rancang sdg berjalan tetapi masih belum berjya kernan tiada keluar visual pada zoneminder (zoneminder adalah free software utk dvr). Masalahnya visual pada s/w Xavtv ada keluar gambarnya tetapi pada zoneminder tiada.... mungkin aku kena banyak belajar lg dlm selok belok ubuntu n zoneminder.... sudah puas aku selongkar laman-2 web yg berkenaan zone minder nie tapi masih x berjaya..... tunggu perkembangan selanjutnya.


8 comments:

matkapak said...

salam mat yus,aku dok try guna zm 1.23.3 x menjadi le frush dah...dvr card aku x support ke.ETH9808 WAVE-P MADE IN CINA.
ZM CONSOLE ada dev/video ada tapi imej tiada.kenapa hah!

9w2yzi said...

Mat kapok,
pastikan dvr kad tu guna bt878 cip, yg aku punya cap ayam tp guna cip set bt878 cuba mu baca link nie utk guide ok

http://www.ittutor.net/forums/index.php?showtopic=37423

matkapak said...

salam mat yus aku punya dvr ic dia SAA7130 tak tau cap apa, mai dri cina.
ETHER9404 gitu ler.aku doktry lagi nii...

9w2yzi said...

kapok cuba mu buka terminal n tulis lspci kedian enter, kelih apo isi perut yg tubik...

matkapak said...

philip semiconductor SAA7130
video broadcast device

9w2yzi said...

mat kapok, demo dah google ke ??? kawe masih x phm apa masalah demo, adakah demo sudah lspci kat terminal tu ? demo kn buat tu dulu baru tahu kad tu ubuntu detect ke tak....

try klik nie http://www.google.com.my/search?q=zoneminder+SAA7130&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.ubuntu:en-US:unofficial&client=firefox-a

9w2yzi said...

http://www.bigwisu.com/2007/08/26/cctv-dengan-ubuntu-dan-zoneminder semoga dpt membantu

matkapak said...

Try tngok...jadi aku bgi tau,x jadipun aku minta ilmu lagi apa2 pun bisa demo nii.