Friday, November 28, 2008

Update : CCTV Sudah Berjaya.....


Syukur akhirnya aku berjaya juga melengkapkan fasa-2 pembangunan cctv di rumah aku. 2 -3 hari lepas aku berada di KL dan kebetulan duduk di rmh adik aku yg dekat dgn jln pasar (pudu). sempat aku membeli kamera cctv serta kabel dan power supply. dekat rm250 aku habiskan utk beli semua barang-2 itu. Sampai dari KL aku terus setup cctv yg sedia siap. cucuk kabel kamera dgn pc dan power on pc yg dilarikan dgn linux xbuntu serta zoneminder.



akhirnya aku buleh akses melalui pc lain. Buat masa sekarang aku dlm proses ujian utk mengetahui sejauh mn ketahan cctv aku ini. bagi mereka yg ingin melihat snap shott cctv aku aku sertakan.



2 comments:

Anonymous said...

Canggih..canggih ...hang dah otai ubuntu ler nih ...bila leh ajar aku nak beli cctv gak nih ...hu..hu. nak setup 4 biji camera 2 biji dalam rumah dan 2 biji di luar ..tolong guide aku

Anonymous said...

ermm tahniah bro... cam best je nie