Saturday, November 21, 2009

Projek Mini Fertagasi (Semaian Benih) - Cili, tomato & bendi

Aku sebenarnya dah lama nk buat projek nie. tapi oleh krana masa yg byk aku habis depan pc so semua terpaksa aku slow dulu. Dan Minggu lepas aku dah siap tabur benih cili, tomato, cili padi dan bendi utk aku setup projek fetagasi dpn rumah aku. Aku rasa dah tia masanya aku menjadi seorang petani moden. Tuk nenek aku sampai ke ayah aku semua menjadi petani. So apa salahnya aku pilih jadi petani moden. Sebelum aku pencen baik aku buat rnd dulu pasal tanaman kontan nie. dari situ ada laa info maklumat yg boleh kita kaji. nanti bila tiba masanya akan aku komesialkan. Aku nak internet dan pertanian tidak dpt dpisahkan. kerna internet adalah libary yg luas. so apa-2 masalah buleh dirujuk. Ok meh tgk aku punya tapak semaian. aku dah didik anak-2 aku pra pertanian. moga-2 mereka tahu asal usul keluarga mygg2u adalah dari golongan pertani. Adios.....




1 comment:

Unknown said...

tahniah..teruskan usaha mu,,,nanti aku boleh mersanye dalam 3 minggu lagi