Saturday, November 21, 2009

Majlis Ihtifal PASTI Bayan Baru & Pulau Jerjak Kali Ke-6

Pada 15 Nov 2009 lepas, Pusat Asuhan Tadika Islam (PASTI) telah mengadakan majlis Ihtifal di surau Kafa Bayan Baru. Semua murid-2 dijemput hadir ke majlis ini. Anak aku tidak ketinggalan utk turut serta. Anak aku seramai 2 org iaitu Nuriman Aqil 5 thn dan Firdaus (4 thn) telah aku htr ke PASTI pada bulan januari lepas. PASTI menjadi pilihan aku bukan atas faktor politik tetapi kerana selibus yg diajar adalah menarik, seimbang dan sistematik. Oleh kerana PASTI adalah dibawah naungan sebuah parti politik dan orang yang merasmikan majlis tu mesti dikalanagn pempinan mereka. Kalau tak silap aku brader yg rasmi tu adalah timbalan ketua kawasan bayan baru.







Aku tak mahu cakap pasal sapa yg rasmi. Apa yg ditulis disini majlis tu kalau tidak diserikan dgn pesembahan kanak menang tidak sah. Mcm-2 ragam yg dapat kita lihat sepanjang majlis tu. Ada yg membuat pesembahan mengaji Al Quran, Nasyid, bercerita, membaca hadis-2 nabi, menyayi lagu kanak-2 dan mengira. Di akhir majlis tu di sampaikan hadiah-2 kepada semua murid-2 yg belajar di situ. Dan sebagai kenangan sempat jugak kami sekelurga dan keluarga jiran bergambar sebagai kenangan. Tahun depan aku pasti akan hantar anak aku ke PASTI nie. Kerana banyak perubahan dpt aku lihat.....





2 comments:

Unknown said...

kalau ayah pakai baju hijau sekali..kan sama

9w2yzi said...

ayahnya kena neutral..... kang kata org kuat pulak.