Sunday, November 8, 2009

Mee Celup & Ikan Stim @ Kota Bharu

Bulan lepas atas urusan pejabat aku ke Kota Bharu utk hadiri bengkel tanah di pejabat tnb kb. Aku balik sorang diri aje kerna anak tgh final exam. Sepanjang duk di kb aku lepak kt rumah mak aku. Dan apa yg nk dikongsi adalah menu makanan yg aku hadapi semasa di kg. Anatarnya nasi tumpang - nasi yg dibungkus dlm btk kon dgn daun pisang. ada mcm-2 lauk y disedikan seperti ayam, ikan, daging dan udang. Utk bezakan setiap bungkusan lauk kita perlu tgk ekor pada bucu kon tu.. kalau panjang lauk dia adalah udang or ikan kalau x silap aku.






Ok pada t/hari pula aku bawa member zul dan lan (tnb johor) ke pasar siti khadijah utk makan nasi kukus. mereka layan nasi kukus aym goreng dan kuah gulai rempah kelantan (awah darat).





Dan esok hari pula aku pegi gunting rambut bersama ank sedara Kie. Dan balik dr kedai tu aku singgah mkn mee celup di baruh tunjung. Korang tgk ler betapa bestnya mee celup nie sampai kie pun layan....




Mlaam tu pula aku bawak mak dan kie ke restoran mirama di lundang. Menu mlm tu ikan siakap stim dan kailan ikan masin serta ada sikit menu tambahan.








1 comment:

Unknown said...

masak stim limau favaourite aku