Wednesday, June 10, 2009

Mee Md Zain Tanah Merah



Masa nk balik penang aku singgah kt kedai mee md zain. kedai nie core bis dia adalah mee/bihun/kue tiau kuah (goreng pun ada tp majoriti org order kuah). kalau order ada kelas-2 dia, basa, telur n specail. dlm mee tu ada hirisan-2 sotong, ayam daging dan udg (kalau speceial) rasanya mcm kita tumis bwg putih. setiap hidangan akan diberi air lada (rasa mcm sos cili campur dgn cuka). tp jika nk pedas, masin dn sbginya atas meja ada aksesori seperti kicap, lada jeruk, cuka dn serbuk lada putih. menurut cerita aku dgr, owner nie adalah otai buat mee kuah kt pasar tanah merah kira dh lm berniaga, so bila dh maju dr gerai atas psr besar tnh merah dia buka restoran mee mcm sekarang. apa-2 pun aku bg 3..8 bintang kat mee nie. mee yg diberi amat kenyang n x habis nk mkn....

lokasi Coordinates: 5°48'47"N 102°7'29"E

4 comments:

MK said...

menarik nya... aku makin lapar lak tgh2 malam ni..

9w2yzi said...

kalau nk pegi ikut peta n koordiant aku bg...

Unknown said...

nyum nyum

RedAnna said...

senyapnya...