Monday, December 22, 2008

Gadjet Terbaru - NOKIA E71



Sejak tahun 2004 aku tidak pernag upgrade personal gadjet aku iaitu handpone. Pada tahun tu aku telah beli hp SE T630 dgn harga dkt rm1300. Anatar tahun 2004 hingga disember 2008 aku masih setia dgn SE tu, bermacam kutukan n sindiran yg aku terima pasal pakai hp kiranya buleh dianggap antik. Ramai rakan-2 aku cuba meracun utk aku bertukar ke hp yg lebih canggih. tp bg aku selagi hp nie masih ok utk bercakap n sms aku tetap akan guna. dan pada dekat tahun ogos 2008, baru ler hp se aku mula bermasalah. prestasinya mula perlahan, nk taip sms pun slow n suara kekadang x didengari oleh pihak dihujung talian. Dan pada masa tu aku mula mencari hp yg ku rasa amat berbaloi utk aku beli. Akhirnya aku terpikat dgn nokia e71. setelah aku baca review n try merasai hp nie dr kawan-2 yg telah pakai dpt aku rasa hp nie sesuai dgn diri ku n kerja. So pada 19 Dec baru nie aku telah membeli nokia e71. Kelebihan hp nie pasal ada gps, wifi dan buleh install mcm-2. seperti mini opera utk browse intenet, garmin utk gps, ebuddy, gmail, mini you tube, goggle maps skypee n mcm-2 lagi. Dlm kotak disertakan kabel usb, charger, microSD 2GB, casing kulit, earphone serta set e71. Kopak duit aku rm1360.00 setelah 4 hari dalam tangan aku dekat 10 perisian telah aku sumbat dlm hp nie. memori kad yg 2GB dah dkt nk habis. Dibawah ni aku sertakan link berkenaan e71 utk tatapan semua sebagai rujukan kpd mereka nk tahu apa lebihnya hp nie

http://nokiae71.wordpress.com/
http://nokia-e71.net/




4 comments:

Anonymous said...

Macam2 gadjet dah hang beli ler ..tgk sekarang kehidupan hang semakin senang tak macam dulu..alhamdulillah

9w2yzi said...

syukur rezeki anak-2 tu.....

Unknown said...

Wes, harga baru ko to? mace blackberry, beli mana?

9w2yzi said...

beli kat penang aje... rm1360 waranti csl