Tuesday, October 14, 2008

Projek Tanam Pokok Dalam Pasu







Sori ler lama x update blog nie pasal x ada masa. Aku tgh duk godek-2 pc dgn Ubuntu. OK semasa dalam bulan puasa aku rajin mebantu wife beli bahan-2 mentah utk memasak,antaranya cili, serai, pandan dan lain-2 lagi. Bahan-2 nie adalah penyebab mengapa masakan wife aku sedap. Tapi harganya yg mahal n kekadang nk pakai sikit kn bayar harga banyak. So aku terpikir why not aku tanam pokok-2 ni dlm pasu depan rmh aku (maklum laaa duk rmh flat mana ada tanah).
So masa balik kg baru nie aku minta baja dgn abah aku. Sampai kt rumah mak mertua aku mintak anak-2 poko serai, pandan, lada besar (lada buat solok lada) serta 2 guni tanah yg elok. Sampai rumah aku biarkan sehari seketika sebelum aku mula projek aku. Aku mula tanam pokok-2 tu dlm pasu yg org tinggalkan. Dan ada 2 biji pasu aku beli kat tesco pasu plastik. Nanti projek lain aku nak tanam poko limau kasturi serta limau purut kalau masak tomyam x perlu ler beli semua tu. Ok sampai disini aje akan aku update dari masa ke semasa projek aku nie....

No comments: