Sunday, September 14, 2008

Operasi Biskut Raya






Hampir 15 hari sudah kita berpuasa saya dan isteri mula melaksanakan operasi biskut raya. bermodalkan rm120 kami membeli bahan-2 mentah utk membuat beberapa jenis kuih. Bahan mentah tahun nie naik kalau berbanding dgn tahun lepas. Nasib baik ler peralatan membuat kuih seperti oven, dulang, alat penimbang, mixer semua dah beli tahun lepas. last year dekat lebih rm1k habis kerana nak setup peralatan membuat kuih raya.
Pada tahun nie jangka kami mebuat 5-6 jenis biskut raya. tengok keadaan mod isteri aku. aku cuma tukang jaga oven, sukat bahan n mixer aje. dia ler yg duk uli n buat doh. Bermula pagi smlm (sabtu) kami dah mula buat. Penguji rasa kami serah pada anak-anak. pasal mereka nie x posa pun huhuhuhuh..... Nie saya tunjukan peralatan n bahan-bahan yg digunakan. Pasal jenis-jenis biskut saya update kemudian......

No comments: