Saturday, June 7, 2008

Selamat Pengantin Baru Tina & Ijea 28 Mei 2008

Emmmm... lupa nk masuk pasal majlis kawin adik ipar aku, tina. Pada 28 Mei lepas dia telah menamatkan zaman dara bersama lelaki perak.suasana begitu meriah kalau nak dibandingkan majlis di bandar.di kg semangat gotong-royong dan kerjasama masih giat dijalankan.namun kali ni jamuan diadakan secara buffet tak seperti masa aku kawin dulu sempat hidang2 maklumla semua org nak melaram termasukla bini aku.siap jadi pengapit lagi.apa taknye seronok sbb dulu masa kami kawin takde sanding2 malu konon la ni baru nak tumpang sekaki.bukan apa set pelamin,baju &blk tidur ni 1800.aku dulu baju buat sendiri save lagi boleh guna sampai hari ni.
Majlis bermula dengan akad nikah di masjid tok che dol selepas solat zohor. Selesai aje majlis akad nikah, rombongan pengantin lelaki mula berarak ke rmh pengantin perempuan. Setelah disambut oleh keluarga perempuan pengantin dipertemukan dengan pasangan. Senyuman manis terbit dr mulut pasangan pengantin. Malu-2 pun ada semasa meeka disandingkan. Acara menepung tawar dimulai oleh kaum keluarga dan rakan-2. Kemudian bacaan doa dibacakan. Memohon berkat dari ALLAH SWT. Lampu flash kamera memenuhi ruang tamu. Jurugambar ametur x lepas peluang utk shoot yg terbaik.Aku biasa ler dgn idea gila mula ler usik pengantin beregu dgn along pasir puteh suasana gamat. Kameraman yg diupah Abg Mie (dr sg golok) turut menambah usikan kami. OK laa kami sekeluarga berdoa agar mereka bahagia sokmo....Bagi mereka yg tidak dpt hadir majlis tu meh tgk beberapa gambar yg diambil oleh anak sedara aku Along Pasir Puteh. Aku time tu jadi videoman. Oh yaaaa pada majlis tu sorang ahli keluarga tiada iaitu Zaiton dia x dpt hadir kerna berkursus kesian.... ok laaa Zaiton kali nie kelih kot blog abea ok....




















No comments: