Thursday, June 19, 2008

Majlis Sambut Menantu 14 Jun 2008, Felcra Changkat Lada

Kesinambungan majlis perkahwinan Tina & Ijam pada 28 Mei 2008 yg lalu, aku serta ahli keluarga telah bertolak ke Felcra Changkat Lada, Seberang Perak, Perak utk menghadiri majlis sambut menantu perempuan. Bayangkan rombongan dari 3 negeri yg berbeza iaitu kelantan, penang & selangor telah menuju ke arah felcra changkat lada pada hari yg sama. Bagai dijajnjikan aku telah berjumpa dgn rombongan dari kelantan di kuala kangsar. Melalui jalan pesekutuan utk larikan dr tol dan jimatkan jarak perjalanan, konvoi rombongan ini terdiri 3 kenderaan dr kelantan n satu dr penang (aku ler tu) rombongan dr selangor akan tunggu di tempat majlis kenduri. Sampai disana dlm dkt t/hari. Lepak seketika di rumah bapa saudara ijam (pengantin lelaki). Lepas zohor br rombongan pengantin perempuan bergerak ke rmh pengantin lelaki.
Kami disambut dgn paluan kompang dan pengantin diarak sehinga di laman rumah. 2 kerusi disediakan di hadapan rmh utk bg pegantin relek jap. kedian br ler naik kerumah utk duk atas pelamin. setelah habis posing n gaya br ler turun utk mkn beradab. rupa-2nya rombongan pengantin perempuan dah siap booking tempat di meja makan beradab. Nasib baik bini aku dah book utk aku. Hihihihi.... apa lagi kami sapu ler. Menu yg disediakan udang pacak, ikan, ayam golek, daging goreng pedas dan salad ( kerabu kobis + nyior). ok laaaaa kau orang tgk ler sendiri.












No comments: