Sunday, April 20, 2008

Kolej Matrikulasi Kepala Batas P.Pinang

asm & salam hormat,
jumaat lps saudara dan isteri (cikgu cik lah) dari kampung dan mak aku telah datang ke pulau pinang kerana anak cikgu yg telah tamat belajar di matrik kepala batas. mereka datang dengan sebuah kereta, bertolak dr kota bharu jam 4.30pg dan sampai di rumah aku jam 1pm. Pada sebelah mlm pula aku membawa mereka ke kedai menjual jeruk pala n betik serta anika lagi.... kaya sungguh apek tu tiap kali sedara/kawan datang aku akan bawa pergi kt kedai dia. Habis shoping jeruk aku bawa ronda kt queens bay mall. Kat situ cikgu cik lah shooping baju n seluar camel kt jusco. dekat rm300++ habis.

Pagi esok iaitu sabtu kami berserapan dgn nasi kerabu daging bakar, mak aku bawak ulam dr kampung. Jam 10am kami bertolak dr pulau pinang ke kepala batas menuju ke kolej matrix tu....trafik kt bridge lancar.....

sampai disana sudah ramai yg sampai n kaum keluarga sedang sibuk memunggah barang-2 anak mereka.mcm-2 gelajat n kargo yg dibawa turun dr asrama. ada yg simple ada jugak yg mcm-2 barang diangkut. dari rak kasut hingga laaa ke kipas angin, beg baju x payah ckp ler besar-2 maklum laaa pompuan. dekat jam 1ptg kami berpisah dan menuju ke distinasi masing-2







No comments: