Saturday, April 19, 2008

Celcom Broadband Tak Stabil..... From HSDPA ke UMTS

Sejak 2-3 mweek lepas, line 3g aku x stabil. Paling ketara bila waktu malam. Pasal aku duk online kat rmh pada mlm hari. Wife aku pun rungut jugak nk buka laman sesawang (web site) banyak yg tidak dapat display. Mungkin timeout. Dan paling tension sekali bila nak YM dgn rakan-2. selalu kena reject n payah nk log in. 2 Malam lepas ak komplen kat celcom care line 1111 bagi tahu probelm yg alami, dan diorang akui yg probelm tu datang dari mereka. Dan diorang terpaksa disable sistem HSDPA kerana ada masalah dgn line nie.

Pagi tadi brader dr teknikal service call aku utk check sama ada problem tu dah solve ke belum, mereka cuba enable hsdpa serive tp speed dia masih x ok.... dan mereka terpaksa disable kembali. Petang tadi brader tu call lg sekali utk memambntu dia monitor speed hsdpa. Tunggu selepas ini...... ok aku dibawah nie adalah screen capture speed Celcom 3G yg aku dapat.



No comments: