Sunday, December 20, 2009

Kenduri Ustaz Sidiq Di Tanjung Putus, Sg. Dua Penang

Cuti 3 hari aku tidak kemana-2.... malas nk keluar kerana aku dah puas keluar rumah. Lagi pun kebtulan adik aku dari KL ada datang rumah. So 3 hari tu kami layan movie HD kat TV Plasma baru (yg nie aku belum tulis lagi) hihihihiii . Tp pada sabtu 19 dec 2009 aku terpaksa keluar juga kerana memenuhi jemputan kenduri kahwin sedara bau-2 bacang. Ustaz Sideq nama pengantin lelaki nie..... sidiq nie asal org kg aku tp mereka satu famili telah berhijrah ke penang sudah lama. kalau x silap aku lepas arwah ayah dia meninggal pok su wea tak silap aku mak sidek telah duduk ke rmh anak-2 nya di penang kerana ramai anaknya berkerja disana dan kebetulan sideq nie duk belajar di mesir time tu. itu sikit kisah famili mereka yg aku tahu laaaa. Pada hari khamis baru-2 ni sidiq ada ca; aku mn dia dpt no hp aku aku pun x tahu, tp dia call suruh datang kenduri so aku kn datang ler. Apa yg aku tahu bapak mertua sidiq nie tuk iman, masjid mn aku pun tak tahu tp majoriti yg mari kenduri dia nie jenis ustaz/ustazah aje.... tp ramai jugak yg datang kenduri nie.... menu dia nasi tomato ke nasi apa (aku x tahu pasal aku layan laksa n bihun sup aje) dan makanan sampingan adalah laksa, bihun sup dan kuih muih. Yg menariknya barang kenangan kenduri ni adalah kalender bersertakan waktu solat bg negeri p.pinang dan buku kecil himpunan doa-2. Amat sesuai dgn pengantin ustaz nie hihihihhiih. Akhir kata Selamat Pegantin Baru Buat Ustaz Sidik dan pasangan.


Menu hari tu... nasi tomato ke nasi apa lupa pula aku ... aku mkn laksa aje

Dari kiri Sidiq, Najmi (adik aku) dan firdaus (anak aku)


Penulis bersama pengantin .....

Najmi sedang menunggu dgn penuh keboringan semasa aku menukar menu laksa ke menu bihun sup

1 comment:

Unknown said...

sempoy buah tangan dia..siap ada nama lagi..