Saturday, March 7, 2009

Jadikan PC Ubuntu Sebuah Work Station Yang Lengkap

Ubuntu secara defaultnya biasa sahaja, jujur sy katakan pada mula-mula memasang ubuntu sy tgk mcm x menarik aje..... tapi bila membacar blog berkenanan ubuntu dan memaksa diri menggunakan ubuntu baru ler tahu ada bestnya....cuma apa yg perlu anda ada ialah line internet broadband (saya cadangkan streamyx buat masa nie adalah terbaik) dan sedikit kesabaran. Jika anda sudah bersedia ayuh kita mulakan projek ini dengan merujuk link yg saya sertakan utk melihat tutorial memasang komponen-2 yg diperlukan.....

Part 1
Part 2
Part 3

http://www.howtoforge.com/the-perfect-desktop-ubuntu-8.10


http://linuxowns.wordpress.com/2008/10/30/5-things-to-do-after-installing-ubuntu-810-intrepid-ibex/

2 comments:

Unknown said...

tak paham....pening aku membacanye

9w2yzi said...

Hhihihihihihi....... utk makluman kau pc kau ler jadi bhn uji kaji aku. byk benda aku sumbat tp maintain aje.... pc hg aklu duk on 24x7x30 huhuhuhuhuhuh stabil aje.